Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 53

Ämne: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

  1. #21
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 024
    Medlem#
    1540

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Hur bär ni er åt för att se hur mycket ni får till baks eller får betala?
    Jag loggade in på skatteverket med e legitimation men jag får inte fram något jag kan tyda till återbäring eller inbetalning. Har svårt att tro att det blir +/- noll.

    Ser total inkomst och preliminär skatt och skatteavdrag för lån osv
    Under vilken flik skall jag kolla?
    Logga in, välj "skatteuträkning", tryck Nästa då hamnar iallfall jag på en summeringssida där det längst ner står summa att få tillbaka...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Hur bär ni er åt för att se hur mycket ni får till baks eller får betala?
    Jag loggade in på skatteverket med e legitimation men jag får inte fram något jag kan tyda till återbäring eller inbetalning. Har svårt att tro att det blir +/- noll.

    Ser total inkomst och preliminär skatt och skatteavdrag för lån osv
    Under vilken flik skall jag kolla?
    Logga in, välj "skatteuträkning", tryck Nästa då hamnar iallfall jag på en summeringssida där det längst ner står summa att få tillbaka...
    ...alt summa att betala
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 054

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Betala dryga 4000kr..
    Saablös dåre

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Detta år blir inte lika bra som förra på 48k
    I år blir de iaf 26k med avdragen

    6-KolvsOk fram kommer iaf att köpas till bilen
    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  5. #25
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 124

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Hur bär ni er åt för att se hur mycket ni får till baks eller får betala?
    Jag loggade in på skatteverket med e legitimation men jag får inte fram något jag kan tyda till återbäring eller inbetalning. Har svårt att tro att det blir +/- noll.

    Ser total inkomst och preliminär skatt och skatteavdrag för lån osv
    Under vilken flik skall jag kolla?
    Logga in, välj "skatteuträkning", tryck Nästa då hamnar iallfall jag på en summeringssida där det längst ner står summa att få tillbaka...
    Tack för hjälpen.

    Skulle få 348:- tillbaks!

    Tur man kunde dra av 33000:- för resor till och från jobbet.

  6. #26
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 846

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av perr

    Logga in, välj "skatteuträkning", tryck Nästa då hamnar iallfall jag på en summeringssida där det längst ner står summa att få tillbaka...
    Tack för hjälpen.

    Skulle få 348:- tillbaks!

    Tur man kunde dra av 33000:- för resor till och från jobbet.

    ska dra av 66k förra året var det 89k i reseavdrag fast jag hade heller skippat resorna

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    6 961 :-

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    261

    2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    är det nån som vet hur det funkar med milersättning??

    Jag har hört att man kan få tillbaka ersättning för 3 år tillbaka,

    Vi säger att jag har missat för år 2009. räknar jag med 2009 och plussar ihop det med 2010 deklarationen??
    Gäller en 9-5 2.0t -00

  9. #29
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 699

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Jag ska betala 2420kr. Någon av de tre arbetsgivarna som betalat ut lön till mig förra året har nog räknat lite fel på skatten.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  10. #30
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 990

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Första året helt utan resor till och från jobbet. Kan deklarera via sms och vet att jag har pengarna före midsommar. Huslånet ger ett par tusen.
    Fredrik J

  11. #31
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 846

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Första året helt utan resor till och från jobbet. Kan deklarera via sms och vet att jag har pengarna före midsommar. Huslånet ger ett par tusen.

    fungerar likabra med internet eller med pappret om man gör reseavdrag.. får tillbaka pengarna till midsommar ivilket fall brukar jag få och jag brukar göra närmare 90 000kr i reseavdrag

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 990

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    [quote=M frändberg]
    Citat Ursprungligen postat av "Fredrik J":2htr9gph
    Första året helt utan resor till och från jobbet. Kan deklarera via sms och vet att jag har pengarna före midsommar. Huslånet ger ett par tusen.

    fungerar likabra med internet eller med pappret om man gör reseavdrag.. får tillbaka pengarna till midsommar ivilket fall brukar jag få och jag brukar göra närmare 90 000kr i reseavdrag[/quote:2htr9gph]

    Jovisst. Jag fick också det de åren jag pendlade men man vet ju aldrig. Deklarationen kan ju plockas för granskning och så ser man ju inte pengarna förens till jul eller nått. Man skulle ju specialgranska just reseavdrag i år. Nu på senare tid finns det en specificerad ruta för reseavdrag i internetdeklarationen. Innan skrev man resorna i "avdrag". Att bara skriva 65000 i rutan och inte få förklara vad det är tycker man borde dra uppmärksamheten till sig. Särskilt som min lön utbetalades via huvudkontoret som ligger i samma stad som jag bor i.
    Baksidan av de ganska kraftiga skattesänkningar som genomförts de senaste åren är också att reseavdragen automatiskt blir mindre "värda".
    Fredrik J

  13. #33
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 846

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    [quote=Fredrik J]
    Citat Ursprungligen postat av "M frändberg":1af1yy9z


    fungerar likabra med internet eller med pappret om man gör reseavdrag.. får tillbaka pengarna till midsommar ivilket fall brukar jag få och jag brukar göra närmare 90 000kr i reseavdrag
    Jovisst. Jag fick också det de åren jag pendlade men man vet ju aldrig. Deklarationen kan ju plockas för granskning och så ser man ju inte pengarna förens till jul eller nått. Man skulle ju specialgranska just reseavdrag i år. Nu på senare tid finns det en specificerad ruta för reseavdrag i internetdeklarationen. Innan skrev man resorna i "avdrag". Att bara skriva 65000 i rutan och inte få förklara vad det är tycker man borde dra uppmärksamheten till sig. Särskilt som min lön utbetalades via huvudkontoret som ligger i samma stad som jag bor i.
    Baksidan av de ganska kraftiga skattesänkningar som genomförts de senaste åren är också att reseavdragen automatiskt blir mindre "värda".[/quote:1af1yy9z]

    förstår precis vad du menar. en arbetskamrat fick granskning men det räckte med några samtal så var det ur värden. min granne åker dock på det vart annat år och han måste åka in med bilen och visa mätarställning etc, brukar vara en rätt jobbig procedur...


    min lön betalas ut från finland så jag behöver ju inte bry mig om just den biten

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 990

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Extra jobbigt blir det ju när man.......samåker.......och kanske gör avdrag på i stort sätt hela bilens tillryggalagda kilometersträcka mellan besiktningarna. Har alltid varit ytterst tveksam till om jag skulle klara en granskning om jag ska vara ärlig. Sen hade man ju alltid "kollektivtrafikhotet". Det krävdes ett speciellt resonemang för att lyckas spara 2 timmar om dagen. Närvaroplikt på jobbet trots flextid t.ex.
    Det handlade om minuter för sen ankomst...
    Fredrik J

  15. #35
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 470
    Medlem#
    9481

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Vad händer om de granskar då och man inte har tillräckligt med bevisning?

    Står själv i en sånn där knepig sits då jag pendlade 6,4 mil om dagen förra året men jag sålde bilen i november med alla tillhörande papper till den så jag har ju inget att styrka mina mil med mer än stämplingsuppgifter från jobbet, faktumet att jag är folkbokförd i en annan kommun och att jag isf kan få ut kontouppgifter från mitt bensinkort typ.

    kan de kräva mätarställningen om jag kan visa fakturan från bensinbolaget?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  16. #36
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 990

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Mätarställning står på besiktningsprotokollet. Det kan man väl få ut fast man inte äger bilen? Senaste mätarställningen och även underkända punkter hos bilprovningen finns hos transportstyrelsen.

    Jag var i samma sits. Jag pendlade 16mil/dag. Det blev 3600mil på ett år ungefär. Bilen brukade rulla ca 3500 om året såjag fick "hitta på" lite semester och tjänsteresor så jag hamnade på lite drygt 3000. Jag vågade helt enkelt inte. Då ingen av mina deklarationer förmodligen granskats så skulle jag ju kunna dragit av 5000 mil eller nått. För feg som sagt...
    Fredrik J

  17. #37
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 846

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Mätarställning står på besiktningsprotokollet. Det kan man väl få ut fast man inte äger bilen? Senaste mätarställningen och även underkända punkter hos bilprovningen finns hos transportstyrelsen.

    Jag var i samma sits. Jag pendlade 16mil/dag. Det blev 3600mil på ett år ungefär. Bilen brukade rulla ca 3500 om året såjag fick "hitta på" lite semester och tjänsteresor så jag hamnade på lite drygt 3000. Jag vågade helt enkelt inte. Då ingen av mina deklarationer förmodligen granskats så skulle jag ju kunna dragit av 5000 mil eller nått. För feg som sagt...

    Du bes inte en ny reggad bil dom första 3 åren efter den första så är det 2 år till nästa bes. där av så behövde han åka in och visa upp bilen.

    jobbar jag 100% vilket jag sällan gör pga att jag är hemma med min dotter minst en dag i veckan så ligger jag mellan 4500-5000mil beroende på kurser övertid etc

  18. #38
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 470
    Medlem#
    9481

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Mätarställning står på besiktningsprotokollet. Det kan man väl få ut fast man inte äger bilen? Senaste mätarställningen och även underkända punkter hos bilprovningen finns hos transportstyrelsen.
    Kollade på bilprovningens hemsida och visst fan kunde man beställa dem där .
    jag trodde i min enfald att det bara gick till bilar som man själv stod som ägare på men tydligen räckte det med att man hade regnummer.

    Körde ju nästan 3500mil förrå året så det är ju inga problem att styrka med de 2 senaste bes protokollen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #39
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 630

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    22900kr tillbaka innan avdrag för bilkörning m.m.
    Mvh Timmy

  20. #40
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 526

    Re: 2011 års "Hur-mycket-får-du-tillbaka-på-skatten-tråden"

    Jag får betala 156kr! Tror nog att jag överlever.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

Liknande ämnen

  1. Nån som kan hitta "kina ic tråden" med bilder på m
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 23:31
  2. "Autobahn"-tråden raderad
    Av LM i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 22:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 19:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •